måndag, november 14, 2005

the issue

niklas tjatar alltid om att vi ska dansa eller att jag ska komma på festen eller delta i olika projekt. jag säger alltid att jag inte vill(fast jag kanske visst vill. egentligen). vansinnigt trött på mina inövade reflexer. ställer upp på labbet eftersom niklas lovar nya impulser. det behövs verkligen.

niklas säger att bärfis får ändra sig, hon behöver inte stå för någonting. idag, och två veckor framåt, ska hon öva på att vara bejakande. det blir svårt.

så nu ska jag undersöka hur artister gör när de är kreativa på riktigt. jag ska studera dessa djärva personer – hitta luckorna menar jag. en del av dem är snygga också. men de kan ju inte vara så jävla perfekta och självhävdande utan anledning. margit (hjärtlig danska i danmark) säger att skådisar lider av djävulsk dåligt självförtroende, djup skam över självet och brist på blick (äkta) för den andre. de ser bara, BARA! sig själva. kör över och går på. sådana är inte bärfisar.

Plats: scenen atalante i göteborg
Processperiod: 14-25 november
Premiär: fredag 25 november
Deltagare: niklas rarkindad storebror som borde sluta vara storebror (utom när min egen dator krånglar) och tänka mer på sig själv och sitt eget tonfall. inte dansa efter andras noter, utan skriva flera egna. han kommer aldrig bli rik och berömd annars. (han är typ 46 år) jim gammal framtung konstnär som gillar att sitta i solen med pilsner och akvarellblock. öppen för insekter och barbiedockor. tycker ibland att världen är ganska otäck. kommer aldrig bli nåt. gunilla svartrockare och flyktingvän med litterära ambitioner, lär ha skapat danser också. har tillfrisknat från insjuknandet i styrka och storhet. hon är en av oss nu. varken bärfis eller artist. hornbagge? jordlöpare? behöver studeras närmare. janne, jag kan inte se honom. han liknar min far filantropen. men mest tänker jag på att kramas med hans son buster. han är strax terapeut med sexmissbruk som sin specialitet. janne har inga velourbyxor på sig fast han borde. han ser snäll ut men det är nog bara på ytan. tror han gillar att dansa och sjunga med andra män. han har annonserat i metro efter våldsmän med stora muskler och tatueringar. 0 framgång. prinsessan (rodell) hon har blommor i sitt hår. precis så söt och vaken vill jag vara. jag ska köpa likadan kofta som den hon har. samma färg. samma storlek. samma tvättmedel. samma luddtufsar. hon leker med barbie och kan ingenting om hur barn blir till. jag har förklarat att man bara går ut i havet så att fiskarna kan simma in. stor framgångspotential. jag ska öva in hennes rörelsemönster på torsdag. studera gesterna och mimiken. mitt förvandlingsnummer ska slå alla med häpnad (when I transform to a real artist as princess).

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Då undrar ju jag och mitt ego om vi som inte står omnämnda liksom har gått obemärkt förbi? liksom smultit in i dansmattan eller projektionerna och inte tagit någon egen synlig form?

17/11/05 20:52  
Anonymous Anonym said...

Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification appeared
to be at the internet the easiest factor to take into accout of.
I say to you, I definitely get irked whilst folks consider concerns that they just don't understand about. You managed to hit the nail upon the top and also outlined out the whole thing without having side effect , folks could take a signal. Will probably be again to get more. Thanks
Also see my page - best residential remodeling winter garden florida

24/1/13 10:23  
Anonymous Anonym said...

If some one wants to be updated with most up-to-date technologies after
that he must be visit this web page and be up to date every day.



Also visit my blog post http://mahsex.com/?s=gangbang [http://www.triple-x.fr/user/809/JoannePae]

15/6/13 12:42  

Skicka en kommentar

<< Home